15 Aralık 2013 Pazar

CAN DOSTLARIN KAZAKLI, SWEATSHIRT'LÜ KAR NEŞESİ - NiSHTiME.COM ::: NİŞANTAŞI'NIN KISAYOLU

CAN DOSTLARIN KAZAKLI, SWEATSHIRT'LÜ KAR NEŞESİ - NiSHTiME.COM ::: NİŞANTAŞI'NIN KISAYOLU


CAN DOSTLARIN KAZAKLI, SWEATSHIRTLÜ KAR NEŞESİ















Kar; ulaşım, ısınma gibi konularda yarattığı sorunlara rağmen, bir açıdan da doğadaki kirleri örterek kısa bir süre için de olsa hayatımıza neşe katıyor diye düşünüyorum.


Karın yağdığı ilk gün, Maçka Parkı’nda insanı gülümseten renkli manzaralar vardı. Onlarca köpek, üzerlerinde kazaklar, montları ile karın tadını çıkarıyorlardı.

















Zaman zaman sokaklarda süslü püslü giydirilmiş köpekleri görüp  onların züppe sahipleri tarafından şımartılan şanslı köpekler olduğunu düşündüğünüz oluyor mu?  


Ya da bir mağazanın bebek bölümü diye gittiğiniz köşesinde gördüğünüz  giysilerin aslında  kedi veya köpek kıyafetleri olduğunu görüp şaşırdığınız?














Ben de köpek sahibi olmadan önce köpeklerin giydirilmesinin gereksiz olduğunu düşünürdüm.
Ancak sonradan öğrendim ki, sokaktan eve aldığımız hayvanlar bir süre sonra ev şartlarına alışıp aynı insanlar gibi dışarı çıkınca üşüyorlarmış.











Ben de soğuk havalarda "Angel"ı eğer üzerinde pardösüsü olmadan sokağa çıkarırsam çabucak eve dönmek istediğini keşfettim. Şimdi giydirmeden sokağa çıkarmıyorum.










Nişantaşı Sokaklarında bazen çok sayıda köpeği tasmasından tutup yürüyen kişiler görürsünüz.










 Onlar semtimizin köpek gezdiricileri.










Geçenlerde yanımda yürüyen bir çiftin, ''İnsanın kendi köpeğini gezdirilsin diye başkasına vermesi ne kadar saçma.'' dediğini duydum.
Dışarıdan öyle gözükebilir tabii ama işin aslı şu ki, gezdirilen köpeklerin çoğunun sahibi çalışan insanlar veya evden çıkamayacak kadar yaşlı kişiler. 
Ben de evden çıkamayacak kadar hasta olduğum günlerde onlardan yardım alıyorum.











Çalışan kişiler bütün gün evde köpeklerinin kapalı kalıp strese girmesini istemiyorlar.Köpeklerin gezmesi, oynaması, tuvalet ihtiyaçlarını gidermesi için dışarıya çıkmaları ve enerjilerini boşaltmaları gerekiyor.
Nasıl ki, küçük çocuklar ''apartman çocuğu'' sendromuyla evde bir süre sıkılıp yaramazlık yapmaya başlıyorsa, köpekler içinde aynı şey söz konusu.











Bu abiler sabah 8 - 9 arası köpekleri evden alıyor, parka götürüyor ve 2 saat oynayıp saat 11 gibi eve bırakıyorlar. Akşamüzeri de saat 4 - 5 arası ayıp 7 gibi geri getiriyorlar.










Köpek gezdiriciliği Nişantaşı'nda önemli bir iş kolu ve getirisi de hiç fena değil. Aynı kişiler siz seyahate çıktığınızda da köpeğinize evlerinde bakıyorlar.Sosyal Köpekler Klübü'nün sahibi Cengiz'in söylediğine göre, erkek köpekler daha yaramaz oluyorlarmış.Bana bir gün, '' Bu işe başlayıp dişi ve erkek köpekler arasındaki farkı gördükten sonra anladım ki, eğer dünyayı kadınlar idare etseymiş, daha barışçıl bir ortam olur, daha az sorun çıkarmış'' demişti.











Her zaman siyaset yazacak değilim ya...
Bu hafta da can dostların neşesini sizlerle paylaşmak istedim.

Selin Melek Aktan'ın bu yazısı 15 Aralık 2013 de Nishtime'da yayınlanmıştır

Hiç yorum yok: